اخذ حق شهروندی ترکیه با دریافت پاسپورت این کشور

اخذ حق شهروندی ترکیه با دریافت پاسپورت این کشور

یکی از اولین گزینه های مهاجرت برای ایرانیان، کشور ترکیه است. ترکیه دارای 4 نوع پاسپورت است که هرکدام دارای رنگ مخصوص خود هستند. از جمله این رنگ ها می توان به سبز، مشکی، قرمز و خاکستری اشاره کرد که برای مهاجرت به این کشور، معمولا پاسپورت قرمز را دریافت می کنید.

برای دریافت پاسپورت ترکیه روش های مختلفی از جمله ازدواج، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، تحصیل، کار و خرید ملک وجود دارند که ساده ترین و مطمئن ترین این روش ها، خرید املاک و مستغلات به ارزش 400 هزار دلار است. در این مطلب با انواع روش های اخذ اقامت این کشور و مدارک مورد نیاز برای انجام این کار آشنا می شویم

پاسپورت ترکیه
پاسپورت ترکیه

چرا باید ترکیه را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

کشورهای اروپایی و آمریکایی شرایط سخت گیرانه ای برای اعطای اقامت دارند و همین باعث شده است تا ایرانیان شانس پایینی برای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشورها داشته باشند. اما ترکیه، کشوری که با ایران همسایه است و به عنوان یک کشور اوراسیایی و اروپایی هم شناخته می‌شود، می ‌توانند گزینه ای عالی برای مهاجرت و دریافت پاسپورت باشد. از جمله مزایای اخذ پاسپورت ترکیه می توان به هزینه کم و شرایط آسان آن اشاره کرد.

یکی از سوالاتی که پیش از اخذ پاسپور‌ت تر‌کیه برای مهاجرین مطرح می شود، شرایط این کشور برای زندگی است. در ترکیه، وضعیت اقتصادی و به طور کلی رفاه اجتماعی در شرایط مناسبی قرار دارد و می توانید از این بابت روی این کشور حساب ویژه ای باز کنید. جدای تمام مزایای که اخذ گذرنامه این کشور دارد، از جمله معایب پاسپورت ترکیه می توان به فرایند نسبتا طولانی برای اخذ آن اشاره کرد.

اگر عبارت “گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد” را جست و جو کنید، متوجه می شوید که تنها افرادی که از طریق خرید ملک در این کشور توانسته اند اقامت ترکیه را دریافت کنند، در مدت زمان کوتاه و در مدت چند ماه پاسپور‌ت تر‌کیه را دریافت کرده اند.

روش‌های اخذ پاسپور‌ت تر‌کیه برای ایرانیان

روش‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آن ها می توانید پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید. اما اگر به دنبال اخذ آسان، مطمئن و سریع پاسپورت این کشور هستید، خرید ملک در این کشور بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

در ادامه لیستی از برخی از روش های اخذ پاسپور‌ت تر‌کیه وجود دارد:

• اخذ پاسپور‌ت تر‌کیه از طریق ثبت شرکت
• اخذ پاسپور‌ت تر‌کیه از طریق ازدواج
• پاسپور‌ت تر‌کیه از طریق سرمایه گذاری
• اخذ پاسپور‌ت تر‌کیه از طریق تحصیل
• اخذ پاسپور‌ت تر‌کیه از طریق کار
• اخذ پاسپور‌ت تر‌کیه با خرید ملک

رنکینگ پاسپورت ترکیه

یکی از مزایای داشتن پاسپورت و اخذ شهروندی ترکیه، رتبه بالای پاسپورت این کشور است. در بین 195 کشوری که به صورت رسمی به عنوان یک کشور مستقل شناخته می شوند، از نظر رتبه پاسپورت ترکیه، این کشور در رده 49 قرار دارد که رتبه مناسبی است. به این معنی که با داشتن پاسپورت این کشور می‌توانید به راحتی به بسیاری از کشورهای جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

اعتبار پاسپورت ترکیه
اعتبار پاسپورت ترکیه

با پاسپورت ترکیه کجا میشه رفت

با توجه به رنکینگ پاسپور‌ت تر‌کیه، این سوال مطرح می‌شود که با داشتن پاسپورت این کشور به کدام کشورها بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد. در پاسخ به این سوال، باید بگوییم در حال حاضر، 109 کشور جهان به افرادی که پاسپور‌ت تر‌کیه را دارند، امکان سفر بدون نیاز به ویزا را می دهند.

در ادامه لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه 2023 وجود دارد:

آرژانتین 90 روز
برزیل 90 روز
مالزی 90 روز
روسیه 90 روز
صربستان 90 روز
اوکراین 90 روز
اروگوئه 90 روز
تونس 90 روز

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

ساده ترین، مطمئن ترین و بهترین روش برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه، خرید ملک در این کشور است. شما می توانید با خرید ملک در کشور ترکیه، به راحتی اقامت این کشور را برای خود و خانواده تان دریافت کنید. توجه داشته باشید که دولت ترکیه برای خرید املاک و مستغلات در این کشور قوانینی را وضع کرده است که مهم ترین آن ها مربوط به ارزش ملک می شود. از میان شهرهای مختلف ترکیه، استانبول یکی از بهترین شهرها برای خرید ملک به شمار می رود.

دولت ترکیه برای افرادی که قصد خرید خانه در استانبول و اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه را دارند، شرایطی را در نظر گرفته است. برای این منظور، در گذشته ارزش املاک و مستغلات خریداری شده شما باید حداقل 250 هزار دلار آمریکا بود.

اما در حال حاضر، این رقم به 400 هزار دلار رسیده است. در صورتی که ملک شما ارزشی بیشتر از این مقدار داشته باشد، در مدت کمتر از چند ماه، پاسپور‌ت تر‌کیه برای شما صادر خواهد شد. نکته ای که در این میان وجود دارد، این است که برای این حداقل ارزش تعیین شده، لازم نیست حتما یک ملک را خریداری کنید. بلکه باید مجموع ارزش املاک و مستغلات شما در این کشور بیشتر از 400 هزار دلار باشد.

اگر خانه ای که آن را خریداری می کنید، ارزشی کمتر از 400 هزار دلار آمریکا داشته باشد، دولت ترکیه برای شما اقامت موقتی 5 ساله و بدون قابلیت تمدید را صادر خواهد کرد. در این مدت، شما فرصت خواهید داشت تا مجموع ارزش املاک و مستغلات خود را در این کشور به 400 هزار دلار برسانید تا پاسپورت و شهروندی ترکیه برایتان صادر شود.

شرایط گرفتن پاسپورت ترکیه

به عنوان فردی که قصد خرید ملک در استانبول و اخذ پاسپورت کشور ترکیه را دارد، باید با برخی از شرایط دریافت این گذرنامه آشنا باشید. به طور کلی، سه شرط کلی برای دریافت پاسپورت در ترکیه وجود دارد. اولین شرط، تمکن مالی است. به این معنی که فرد متقاضی باید توانایی پرداخت هزینه ها و زندگی در کشور ترکیه را داشته باشد.

شرط دوم برای دریافت پاسپور‌ت تر‌کیه، سن بالای 18 سال متقاضی است. فردی که می خواهد به صورت مستقیم برای دریافت پاسپورت اقدام کند، باید سنی بیشتر از 18 سال داشته باشد. البته اگر پدر یا مادر او برای دریافت پاسپورت از طریق روش های قانونی اقدام کرده باشند، مانعی برای دریافت پاسپورت فرزند زیر 18 سال وجود نخواهد داشت.

سومین شرط برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه مربوط به گواهی عدم سوء پیشینه می شود. فردی که قصد دریافت پاسپورت را دارد، نباید به هیچ عنوان سوء سابقه داشته باشد که این موضوع هر دو کشور ایران و ترکیه را شامل می شود.

شرایط گرفتن پاسپورت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور را دارند، زیر 18 سال هستند. نه تنها دولت ترکیه، بلکه بسیاری از کشورهای جهان برای متقاضیان زیر 18 سال شرایط خاصی را در نظر دارند که اگر می خواهید پاسپورت و اقامت آن کشور را به دست بیاورید، باید از این شرایط برخوردار باشید.

اخذ پاسپورت ترکیه برای افراد زیر 18 سال
اخذ پاسپورت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

از جمله روش های مهاجرتی افراد زیر 18 سال به کشور ترکیه می توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری خانواده و خرید ملک اشاره کرد. همان طور که از نام آن مشخص است، در مهاجرت تحصیلی برای تحصیل در کشور ترکیه اقامت آن را دریافت می کنید که در آن خبری از اقامت دائم و پاسپورت نیست. بلکه می توانید بعد از پایان دوره تحصیلی خود، ویزای تحصیلی را به انواع دیگر ویزا مانند ویزای دانشجویی یا کاری تبدیل کنید.

در عین حال، ویزای کاری خانواده هم معایب خاص خود را دارد و هرکسی نمی تواند از طریق آن پاسپور‌ت تر‌کیه را برای فرزند خود دریافت کند.
بهترین روش برای دریافت پاسپورت برای افراد زیر 18 سال، خرید ملک در ترکیه است. زمانی که پدر یا مادر شما خانه ای به ارزش بیشتر از 400 هزار دلار را در ترکیه خریداری کند، شما نیز می توانید در کنار آن ها، پاسپور‌ت تر‌کیه را در کوتاه ترین زمان دریافت کنید.

چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم

برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه، ابتدا باید ویزای این کشور و اقامت موقتی آن را دریافت کنید. اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، باید بگوییم زمانی که ملکی را در این کشور خریداری می کنید، فارغ از ارزش آن، برای شما اقامت موقتی ترکیه صادر می شود. اگر ارزش ملک شما بیشتر از 400 هزار دلار باشد، بعد از مدتی، سفارت از شما می خواهد که در صورت تمایل به دریافت پاسپور‌ت تر‌کیه، مدارک مورد نیاز را به آن‌ها ارائه دهید و فرم‌های مربوط به را تکمیل کنید.

بعد از اینکه فرم های مربوط به دریافت ویزا را تکمیل کردید و تمام مدارک مورد نیاز را به سفارت این کشور ارائه دادید، در صورتی که مدارک و شرایط شما مورد تایید باشد، از سمت سفارت برای شما نوبت مصاحبه با افسر این کشور تنظیم خواهد شد.

برای دریافت پاسپور‌ت تر‌کیه، باید در زمانی که سفارت برای شما تعیین کرده است، با افسر مهاجرتی این کشور مصاحبه کنید. بعد از انجام مصاحبه، شرایط و مدارک شما برای بار دیگر بررسی می شود و در صورتی که از شرایط کافی برخوردار بودید، پاسپور‌ت تر‌کیه برایتان صادر خواهد شد.

انواع پاسپورت ترکیه چیست؟

در حال حاضر کشور ترکیه دارای 4 نوع پاسپورت است که افرادی که قصد مهاجرت به آن را دارند، یکی از این گذرنامه‌ها را دریافت می کنند. سبز یا ویژه، قرمز یا عمومی، مشکی یا دیپلماتیک و خاکستری یا خدمت از جمله انواع این گذرنامه ها هستند.

پاسپورت سبز ترکیه

یکی از انواع پاسپورت های ترکیه، پاسپورت سبزرنگ یا ویژه است. روی نمونه پاسپورت ترکیه سبز مهر ویژه ای ثبت می شود که نشان دهنده ویژه بودن آن است. نکته ای که در این میان وجود دارد این است که تنها کارمندان رسمی دولتی، نمایندگان مجلس، اعضای سابق شهرداری و برخی از افراد دارای مقام های خاص در ترکیه می توانند این ویزا را دریافت کند. لازم به ذکر است که این پاسپورت از نوع 30 صفحه ای است که به آن Yeşil pasaport نیز گفته می شود.

پاسپورت قرمز یا عمومی

رایج ترین نوع پاسپورت در کشور ترکیه، پاسپورت قرمز یا عمومی است که شهروندان عادی و متقاضیان خارجی اخذ اقامت این کشور آن را دریافت می کنند. این پاسپورت از سوی اداره نفوس ترکیه بررسی و برای افراد صادر می شود. این پاسپورت برای متقاضیان بالای 18 سال، 10 سال اعتبار و برای متقاضیان زیر 18 سال، 5 سال اعتبار دارد.

انواع پاسپورت ترکیه
انواع پاسپورت ترکیه

پاسپورت مشکی یا دیپلماتیک

نوع دیگری از پاسپورت کشور ترکیه، پاسپورت مشکی یا دیپلماتیک است. تنها افرادی می توانند این پاسپورت را دریافت کنند که قبلا یکی از افراد دیپلمات های ترکیه، روسای جمهور سابق این کشور، روسای شهرداری یا اعضای دیوان عالی عدالت هستند. این پاسپورت سیاه رنگ از نوع 28 صفحه‌ای است و معمولا به ایرانیان اعطا نمی شود.

پاسپورت خاکستری یا خدمت

یکی دیگر از انواع پاسپورت های موجود در کشور ترکیه، پاسپورت خاکستری است. این پاسپورت معمولا به افرادی اعطا می شود که مامور دولت هستند و برای انجام ماموریت به خارج از کشور اعزام شده اند. افرادی که این پاسپورت 30 صفحه ای را دریافت می کنند، به راحتی و بدون نیاز به ویزا می توانند به کشورهای مختلف دنیا سفر کنند.

مدارک لازم برای پاسپورت ترکیه

اگر قصد دریافت اقامت تر‌کیه با خرید ملک در کلانشهر استانبول یا شهرهای دیگر این کشور را دارید، بد نیست کمی درباره مدارک لازم برای دریافت گذرنامه این کشور هم بدانید. البته برخی از این مدارک مربوط به افرادی می شوند که قصد دارند تا گذرنامه ترکیه را برای خانواده خود نیز دریافت کنند.

در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت این کشور وجود دارد:

• اصل پاسپورت متقاضی، ‌همسر و فرزندان زیر 18
• سند ازدواج یا طلاق با ترجمه رسمی و دارا بودن تاییدیه از سفارت ایران
• گواهی عدم سوء پیشینه از ترکیه و ایران
• گواهی تولد که باید از سفارت ایران در ترکیه دریافت کنید
• گواهی سلامت جسمانی

هزینه ویزا و پاسپورت ترکیه

به طور کلی، هزینه دریافت ویزا و پاسپورت کشور ترکیه یکسان است و تفاوت چندانی میان آن ها وجود ندارد. اگر عبارت “قیمت پاسپورت ترکیه در سال 1402” را جست و جو کنید، متوجه می شوید که برای دریافت پاسپورت و ویزای این کشور، باید 72 لیر هزینه اداره پست، 50 تا 80 لیر هزینه اداره مهاجرت، حداقل 150 لیر برای هزینه بیمه سلامت و 300 لیر هزینه تایید سلامت پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فرم مشاوره رایگان

خرید ملک در ترکیه (جدیدترین ها)

پر بازدیدترین مقالات