مزایا و معایب تحصیل در کانادا کدامند؟ | خانه من و تو

مزایا و معایب تحصیل در کانادا کدامند؟

مزایا و معایب تحصیل در کانادا کدامند؟
مزایا و معایب تحصیل در کانادا کدامند؟

کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای چندفرهنگی با فضاهای پهناور و زیبایی‌های طبیعی، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و دریاچه‌های لاجوردی است. البته زیبایی کانادا علت مهاجرت دانشجویان به این کشور نیست، بلکه نظام آموزشی باکیفیت، دانشگاه‌های معتبر که آموزش عالی در سطح جهانی را ارائه می‌دهند، مدارک تحصیلی که نظام‌های آموزشی سراسر جهان آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد و فرصت‌های شغلی فوق‌العاده و پردرآمد در کانادا پس از فارغ التحصیلی از اصلی‌ترین دلیل انتخاب شدن این کشور برای ادامه تحصیل هستند.

کانادا کشور پیشرفته‌ای است و بسیاری از دانشجویان کشورهای درحال‌توسعه و توسعه‌یافته علاقه دارند تا با هدف بهبود سبک زندگی، دریافت فرصت‌های شغلی بهتر و سر و سامان دادن به زندگی‌شان در کانادا درس بخوانند و اقامت کنند. نظام سلامت و درمان کانادا، قوانین حکومتی منعطف و شانس گرفتن اقامت دائم کانادا این کشور را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ادامه تحصیل در خارج تبدیل کرده است.

اگرچه کانادا تمام ویژگی‌های جذاب و فریبنده‌ موردنظر دانشجویان خارجی را دارد، زندگی در کانادا به نظر برخی دانشجویان به دلیل شرایط جوی نامساعد، کافی نبودن وسایل حمل و نقل درون‌شهری و … چندان مطلوب نیست. بنابراین مزایا و معایب تحصیل در کانادا را در این مقاله بررسی می‌کنیم تا آگاهانه تصمیم بگیرید.

مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا مزایای فراوانی دارد. مهم‌ترین فواید تحصیل در کانادا را در این بخش برای‌تان توضیح می‌دهیم:

شهریه معقول دوره‌های آموزشی

محاسبه هزینه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان و والدین‌شان هنگام انتخاب کشور خارجی برای ادامه تحصیل است. والدین می‌خواهند پولی را که به سختی به دست آورده‌اند، فقط بر روی چشم‌اندازهایی هزینه کنند که آینده درخشان فرزندشان را تضمین کند. وقتی بحث تحصیل در کانادا مطرح می‌شود، دانشجویان می‌توانند با دستیابی به اهداف شغلی‌شان بیشترین بهره را از پول خرج‌شده ببرند.

ارائه بهترین کیفیت آموزشی با نرخ‌های بسیار معقول تحصیل در کانادا را نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی‌زبان به گزینه‌ای نسبتاً کم‌هزینه و نویدبخش‌تر تبدیل می‌کند. هرچند هزینه‌های آموزشی بر اساس رشته انتخابی تعیین می‌شود، در کل شهریه دانشگاه‌های کانادا بسیار کمتر از کشورهای مهم دیگر است.

دانشگاه‌های معتبر و برتر در عرصه جهانی

دانشگاه‌های معتبر و برتر در عرصه جهانی
دانشگاه‌های معتبر و برتر در عرصه جهانی

کانادا شماری از بهترین دانشگاه‌های جهان را دارد. نظام آموزشی کانادا در سراسر جهان به داشتن کیفیت آموزشی بالا، عملکرد تحسین‌برانگیز و نرخ اشتغال‌پذیری بالای دانش‌آموختگان شهرت دارد. از جمله بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دانشگاه تورنتو؛

• دانشگاه بریتیش کلمبیا؛

• دانشگاه مک‌گیل؛

• دانشگاه آلبرتا؛

• دانشگاه واترلو؛

• دانشگاه کلگری؛

• دانشگاه مک‌مستر؛

• دانشگاه مونترآل؛

• دانشگاه سایمون فریزر و

• دانشگاه وسترن (دانشگاه وسترن انتاریو).

دانشگاه‌های فوق علاوه بر ارائه آموزش برتر در سطح جهانی، مدارکی را به دانش‌آموختگان اعطا می‌کنند که ارزش‌شان معادل مدارک دانشگاه‌های آمریکایی، استرالیایی و دیگر کشورهای اروپایی است. دولت کانادا و دانشگاه‌های این کشور برای آن‌که رویای دانشجویان بین‌المللی درباره تحصیل در خارج از میهن‌شان با موفقیت به واقعیت تبدیل شود، بورس‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان شایسته اعطا می‌کنند.

دانشگاه‌های کانادا دوره‌های آموزشی مختلفی را برای دانشجویان برگزار می‌کنند و تنوع بالای رشته‌ها کانادا را به بهترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل کرده است.

فرصت‌های شغلی

یکی از مزایای اصلی تحصیل در کانادا بالا بودن تعداد فرصت‌های شغلی است. فارغ‌التحصیل شدن از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا شانس استخدام شدن در یک سازمان معتبر با حقوق بالا را افزایش می‌دهد.

اگرچه فرصت‌های شغلی بسیاری در کانادا وجود دارد، حتی اگر دانشجویان بخواهند به میهن‌شان برگردند و آن‌جا کار پیدا کنند، باز هم فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای را پیش رو خواهند داشت، چون کارفرمایان سراسر جهان برای مدارک دانشگاه‌های کانادا ارزش بالایی قائل هستند.

ازاین‌گذشته دانشجویان در دوران تحصیل هم کارهای مختلفی را می‌توانند انجام بدهند. دانشجویان می‌توانند تا 20 ساعت در هفته در هر حوزه‌ای که دوست داشته باشند، کار کنند. به‌علاوه دانشجویان می‌توانند بدون داشتن اجازه کار درون پردیس دانشگاه مشغول به کار شوند.

فرصت‌های پژوهشی

کانادا به عنوان کشوری که برای تحقیق و توسعه ارزش قائل است، شناخته شده است. حکومت کانادا دانشجویان را به پژوهش در حوزه‌های مختلف تشویق می‌کند و برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در رشته‌هایی مانند کشاورزی، علوم محیطی، پزشکی، مخابرات و فناوری رایانه از آنان حمایت می‌کند.

پژوهشگران و محققان از سراسر جهان برای تحقیق و پژوهش به کانادا می‌روند و از مزایای منحصربه‏فردی برخوردار می‌شوند که حکومت، شرکت‌ها و سازمان‌های کانادایی با تقبل هزینه پژوهش در اختیارشان می‌گذارند.

بورس‌های تحصیلی

بورس‌های تحصیلی
بورس‌های تحصیلی

یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان و والدین‌شان فراهم کردن شهریه دانشگاه است. این عامل کانادا را به بهترین گزینه برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می‌کند. حکومت کانادا و بسیاری از مؤسسه‌ها دانشجویان با سوابق تحصیلی درخشان را بورسیه می‌کنند.

دانشجویان شایسته می‌توانند برای بورس تحصیلی درخواست بدهند یا حتی ممکن است کمک‌هزینه و بورس به طور خودکار به آنان تعلق بگیرد. بورس تحصیلی عمدتاً برای دوره‌های دانشگاهی و به تعداد محدودی از دانشجویان ارائه می‌شود.

همواره به دانشجویان توصیه می‌شود که فهرستی از دانشگاه‌ها و کالج‌های ارائه‌دهنده بورس‌ها یا کمک‌هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی تهیه کنند و با برنامه‌ریزی پیش بروند.

استاندارد زندگی

استانداردهای زندگی در کانادا از بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است. تمام دانشجویانی که کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، آن‌قدر عاشق این کشور می‌شوند که تصمیم می‌گیرند برای همیشه در کانادا بمانند.

در کانادا زندگی نابی را تجربه خواهید کرد، زیبایی چشم‌نواز، جاذبه‌های گردشگری و کیفیت هوا، آب و غذای کانادا جزء بهترین‌های جهان است؛ به‌علاوه کانادا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های جرم و جنایت را در جهان دارد. به راحتی می‌توانید عاشق کانادا بشوید و به همین دلیل اکثر دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کانادا می‌روند، سعی می‌کنند اقامت دائم کانادا را بگیرند.

معایب تحصیل در کانادا

مهاجرت کردن به یک کشور جدید، هر چقدر هم که زیبا و سرشار از فرصت‌های بی‌نظیر باشد، تصمیم آسانی نیست. برای این‌که وضعیت را بهتر درک کنید، تصمیم‌های بهتری بگیرید و به جمع‌بندی آگاهانه‌ای برسید، همواره بهترین کار این است که مزایا و معایب را سبک و سنگین کنید. بنابراین پس از پرداختن به مزایای تحصیل در کانادا باید معایب تحصیل در این کشور را هم بررسی کنیم.

آب و هوا

آب و هوا
آب و هوا

آب و هوای کانادا سرد است و زمستان‌های کانادا، به‌ویژه در قلمروهای شمالی، تا هشت ماه طول می‌کشد. اگرچه بارش برف در طول زمستان منظره‌های چشم‌نوازی را خلق می‌کند، اما مدت‌های طولانی در فضاهای سرپوشیده ماندن برای بسیاری ناراحت‌کننده است.

شرایط جوی سرد و نامساعد برای عده‌ای آزاردهنده است. میانگین دمای هوای زمستان‌ در بعضی ناحیه‌ها منفی است، سرمای شدید باعث می‌شود که دانشجویان نتوانند کارهای روزمره‌شان را به راحتی انجام بدهند.

سبک زندگی گران

هزیه تحصیل نسبت به کشورهای دیگر پایین است، اما هزینه زندگی برخلاف هزینه تحصیل بالاست. غذا، پوشاک و مسکن، به‌ویژه در شهرهای بزرگ‌تر، پرهزینه است. مدیریت هزینه‌ها در دوران تحصیل برای برخی دانشجویان دردسرساز می‌شود.

قوانین مهاجرتی

کانادا مجموعه‌ای از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین مهاجرتی را دارد. حتی اگر تمایل داشته باشید برای تحصیل یا اهداف دیگر به کانادا بروید، باید لیست بلندبالایی از مدارکی را که دانشگاه و حکومت کانادا اعلام کرده است، تهیه کنید و شرایط لازم را داشته باشید. البته پس از تکمیل فرایند دشوار مهاجرت دروازه‌ها برای سفر به این کشور زیبا و اقامت در آن باز می‌شود، کشوری که در جهان به داشتن بهترین نظام آموزشی و خلق آینده شغلی روشن شهره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فرم مشاوره رایگان

خرید ملک در ترکیه (جدیدترین ها)

پر بازدیدترین مقالات