پیگیری کارت کیملیک 2022

پیگیری کارت کیملیک (به همراه نکات مهم و کلیدی که باید به آن ها دقت کنید)

به کارت شناسایی افرادی که در ترکیه زندگی می کنند، کارت کیملیک ترکیه می گویند. به عبارتی هویت افراد ساکن ترکیه رو مشخص میکنه.

پس اگر می خواید به ترکیه مهاجرت کنید و همچنین طریقه ی پیگیری کارت کیملیک رو یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

پیگیری کارت کیملیک
پیگیری کارت کیملیک

اگر قصد خرید ملک در ترکیه رو دارید کافیست به مجموعه خانه من و تو مراجعه کنید. کارشناسان ما بهترین فایل های خرید خانه در ترکیه رو به شما معرفی می کنند، نگران پرداخت هزینه ها نباش.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافیه فرم مشاوره املاک رو پر کنید تا کارشناسان ما باهاتون تماس بگیرند.

آشنایی با کارت اقامت ترکیه (کارت کیملیک ترکیه)

کارت کیملیک ترکیه با هدف مشخص شدن هویت افرادی که در ترکیه زندگی می کنند ساخته شد. این کارت یه کد 11 رقمی دارد و با عدد 99 شروع میشه. که به اون t.c نامبر میگن.

شاید براتون سوال پیش بیاد که این عبارت t.c به چه معناست، این حروف مخفف جمهوری ترکیه هست.

در جلو این کیملیک کارت مشخصاتی از قبیل نام و نام و خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت و همچنین نام شهری که در اونجا سکونت دارید، درج شده است.

اما در پشت کارت کیملیک مشخصاتی از قبیل نوع اقامت شما، نام پدر و مادر، تاریخ صدور و انقضاء کارت درج شده است.

رنگ های کیملیک کارت (کارت شما چه رنگیه؟)

رنگ کارت های کیملیک براساس نوع اقامت شما متفاوت می باشد.

اگر اقامت شما توریستی و از طریق خرید خونه باشه، به رنگ قرمز هست.

اگر اقامت شما از طریق کار باشه، به رنگ آبی می باشد.

اگر اقامت شما دانشجویی باشه، کارت شما به رنگ زرد خواهد بود.

نکته مهم: تمامی افراد خارجی، همچنین ایرانیان که قصد اخذ کارت کیلیک ترکیه دارند باید از اداره مهاجرت ترکیه راندوو بگیرند.

برای اطلاع از شرایط و قوانین جدید خرید ملک در ترکیه کافیه که از طریق فرم مشاوره و واتس آپ با مشاورین ما در ارتباط باشید.

قبل از اینکه در مورد پیگیری کارت کیملیک صحبت کنیم، بیاید اول با راندوو ترکیه بیشتر آشنا بشیم:

راندوو ترکیه چیست؟ (روز ملاقات رو مشخص کن!)

راندوو ترکیه چیست؟
راندوو ترکیه چیست؟

راندوو به ابتدایی ترین بخش مهاجرت و همچنین گرفتن کارت اقامت می باشد. در اصل راندوو به معنی وقت قرار ملاقات در اداره مهاجرت ترکیه می باشد.

این وقت قرار ملاقات با هدف ارائه مدارک به اداره مهاجرت ترکیه و همچنین گرفتن اقامت این کشور می باشد.

شما برای اخذ راندوو باید به صورت آنلاین از سایت اداره مهاجرت ترکیه اقدام کنید. اطلاعاتی که باید روی سایت اداره مهاجرت ثبت شود براساس نوع اقامت شما متفاوت هست.

فرض می گیریم که شما از طریق خرید ملک در ترکیه اقدام به شهروندی ترکیه گرفته اید، اطلاعاتی که باید روی سایت درج شود اطلاعاتی مثل آدرس خونه، میزان درامد در ایران و … می باشد.

دقت کنید که برای ثبت نام در سایت اداره مهاجرت ترکیه به زبان کاملا مسلط باشید، چون این سایت زبان فارسی رو پشتیبانی نمیکنه.

برای راهنمایی ثبت نام میتونید با شرکت های حقوقی و اقامتی مشورت کنید.

نکات اساسی اخذ راندوو

همون طور که در بالا گفتیم بهترین کار برای گرفتن راندوو اینه که از شرکت های اقامتی کمک بگیرید تا به مشکلاتی در آینده برنخورید.

این کارها باید به صورت کاملا اصولی و همچنین قانونی انجام شود. اگر روند کار اصولی پیش نرود، اداره مهاجرت ترکیه درخواست اقامت شما رو رد خواهد کرد. حتما تمامی مراحل راندوو رو با شماره و ایمیل خودتون انجام بدید.

زمان راندوو شما (زمان قرار ملاقات) با اداره مهاجرت براتون ایمیل یا پیامک میشه. دقت داشته باشید که به هیچ وجه امکان تغییر زمان مقرر وجود نداره.
فقط اگه شما در اون تاریخ مشخص شده، نتوانستید به اداره مهاجرت مراجعه کنید.

نکات اساسی اخذ راندوو
نکات اساسی اخذ راندوو

باید زمان ملاقات رو لغو کنید و در فرصتی دیگه دوباره برای راندوو درخواست بدید. باید تمامی افراد خانواده (حتی نوزادان) راندوو بگیرند.

اگر می خواهید وقت ملاقات به صورت گروهی انجام دهید، در زمان ثبت نام باید به صورت خانوادگی انجام دهید. معمولا در روز راندوو از شما مصاحبه نمیشه مگر چندتا سوال ساده در مورد مشخصات شما.

بعد از تحویل تمامی مدارک به کارمند اداره مهاجرت در صورت تکمیل بودن به شما رسید تجویل می دهد. اما اگر مدارک شما ناقص باشه، مدارک به شما تحویل میده و فقط یک ماه فرصت دارید تا مدراکتون رو تکمیل کنید و به اداره مربوطه تحویل دهید.

در اولین فرصت تمامی کارها رو انجام دهید و به روز آخر نگذارید. به خصوص برای اخذ راندوو، برای اینکه امکان داره سایت به دلیل ترافیک بالا نتونید وارد بشید و ثبت نام کنید.

از چه طریقی باید پیگیری کارت کیملیک رو انجام دهیم؟

از چه طریقی باید پیگیری کارت کیملیک رو انجام دهیم؟
از چه طریقی باید پیگیری کارت کیملیک رو انجام دهیم؟

معمولا 10 الی 90 روز برای آماده شدن کیمیلیک کارت زمان نیار هست. شما می تونید از طریق شماره 157 (امور اقامتی ترکیه) پیگیری کارت کیملیک انجام دهید. اداره مهاجرتی ترکیه پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه اقامتی خواهند بود. همچنین به زبان فارسی مسلط هستند.

گم شدن کیمیلیک در ترکیه و طریقه درخواست مجدد

اگر کارت کیملیک خودتون رو گم کردید، با استفاده از روش های زیر کارت جدید بگیرید:

1-ابتدا باید به اداره پلیس منطقه ای که کارت رو گم کرده اید مراجعه کنید و اعلام دزدیده شدن کیملیک کارت خود کنید. تا با اهمیت بیشتری مشکل شما رو پیگیری کنند.

2-حتما به اداره نفوس برید و آدرس محل سکونت خودتون رو ثبت کنید. اگر قبلا برای ثبت اقدامی نکرده اید باید قرارداد اجاره خانه و کپی کیملیک خودتون به اداره نفوس ببرید تا آدرس تون رو ثبت کنند.

3- در مرحله بعد باید مدارکی از قبیل گزارش پلیس، برگه نفوس، یک قطعه عکس، کپی پاسپورت و همچنین کپی کیملیک کارت رو به اداره مهاجرت ببرید.

4- بعد از مراجعه به اداره مهاجرت و پرداخت مبلغی برای دریافت کارت کیملیک درخواست می دهید. نگران نباشید کارت تون در زمانی کوتاه به دست تون خواهد رسید.

حتما برای آسان شدن تمامی این فرایندها به یک شرکت مهاجرتی معبر در ایران مراجعه کنید تا به صورت قانونی و اصولی کارها انجام شود.

اگر می خواهید از قیمت خانه ارزان در ترکیه با خبر شوید همین حالا فرم مشاوره املاک ما رو تکمیل کنید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند. و شما رو برای خریدی مطمئن و پرسود راهنمایی خواهند کرد.
منتظر شما هستیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فرم مشاوره رایگان

خرید ملک در ترکیه (جدیدترین ها)

پر بازدیدترین مقالات