قیمت آپارتمان در استانبول برای خرید و اجاره

قیمت آپارتمان در استانبول برای خرید و اجاره

استانبول را می توان از بهترین شهرهای ترکیه و همین طور جهان معرفی کرد و به دلیل فرهنگ قوی، برخورداری از اماکن فرهنگی، رفاهی و تجاری زیاد، بسیاری از توریست ها به سفر به این شهر علاقه دارند. به دلیل اینکه با خرید آپارتمان در این شهر می توان اقامت ترکیه را دریافت کرد، ایرانیان زیادی نیز به دنبال خرید ملک در کشور ترکیه و شهر استانبول هستند. اگر قصد خرید و فروش آپارتمان در استانبول را دارید یا به هر دلیلی، به دنبال برآورد قیمت آپارتمان در استانبول ۲۰۲۳ هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

قیمت آپارتمان در استانبول
قیمت آپارتمان در استانبول

ترکیه؛ از محبوب ترین مقصدهای مهاجرتی ایرانیان

ترکیه را می توان به عنوان یکی از بهترین کشورهای اطراف ایران برای مهاجرت معرفی کرد که روش های مختلفی را هم برای مهاجرت ارائه داده است. ارائه روش های مختلف و آسان برای مهاجرت، باعث شده است تا ایرانیان زیادی سالانه برای زندگی در این کشور اقدام کنند.

به طور کلی، می توان گفت که شرایط زندگی در ترکیه، با ایران تفاوت هایی دارد. همچنین از نظر اقتصادی هم با شرایط به مراتب بهتری مواجه هستیم. ضمنا به دلیل قرار گرفتن بخشی از ترکیه در اروپا و تعامل این کشور با کشورهای اروپایی، در صورتی که اقامت ترکیه را دریافت کنید، راحت‌ تر از همیشه خواهید توانست تا به اروپا سفر یا حتی مهاجرت کنید.

یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت دائمی و حتی تابعیت کشور ترکیه، خرید ملک در این کشور است. سال هاست که دولت ترکیه این امکان را فراهم کرده است تا افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، بتوانند با خرید ملک در مدت چند ماه، تابعیت و حق شهروندی ترکیه را دریافت کنند.

ترکیه دارای شهرهای مختلفی است که از جمله آن ها می توان به استانبول، آنکارا، آنتالیا، وان و آلانیا اشاره کرد. در این میان، با اینکه استانبول پایتخت نیست، اما شناخته‌شده ترین و محبوب ترین شهر ترکیه است که بسیاری از ایرانیان برای خرید آپارتمان در این شهر اقدام می کنند.

مزایای زندگی در شهر استانبول ترکیه
دلایل زیادی وجود دارند که دست به دست هم داده اند تا استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید انواع آپارتمان باشد. اگر شما هم قصد برآورد قیمت مسکن در استانبول ترکیه را دارید و می خواهید در این شهر زندگی کنید، توصیه می کنیم ابتدا با مزایای زندگی در استانبول آشنا شوید. در ادامه این مزایا را به صورت کامل بررسی کرده ایم.

امکان افتتاح انواع حساب های بانکی بین‌المللی

برخلاف ایران، کشور ترکیه به سیستم بانکداری بین المللی دسترسی کامل دارد و بانک های بزرگی مانند ویزاکارت و مسترکارت در این کشور شعبه دارند. همچنین بسیاری از بانک های داخلی ترکیه مانند زراعت بانک و ایش بانک نیز در جهان شناخته شده هستند و چندین شعبه بین المللی در کشورهای مختلف اروپایی دارند.

به طور کلی، به دلیل واقع شدن بخشی از استانبول در بخش اروپایی ترکیه، بسیاری از بانک های برتر جهان، در این شهر شعبه دارند. در نتیجه، اگر در ترکیه صاحب ملک شوید، به راحتی می توانید برای خود انواع حساب های بانکی بین المللی را باز کنید.

آب و هوای عالی

استانبول را می توان یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای ترکیه دانست. در فصول گرم سال، استانبول به اندازه شهرهای ایران مانند تهران گرم نمی شود. همچنین در فصول سرد سال هم آن چنان آب و هوای سردی را شاهد نیستیم. همین موضوع باعث شده است تا ترکیه یکی از بهترین شهرها برای زندگی باشد.

امکان تحصیل رایگان فرزندان

افرادی که بتوانند از خرید دریافت قیمت و خرید آپارتمان در استانبول، اقامت دائمی و تابعیت ترکیه را دریافت کنند، امکان تحصیل رایگان فرزندانشان را در مدارس و دانشگاه های دولتی ترکیه خواهند داشت. همین موضوع باعث شده است تا تقاضا برای خرید ملک در استانبول چندین برابر شود.

هزینه های زندگی نسبتا مناسب

به طور کلی، می توان گفت که هزینه های زندگی در استانبول بسیار مناسب هستند. شاید در برخی موارد کوچک، هزینه های زندگی نسبت به شهرهای دیگر ترکیه بیشتر باشند، اما در حالت کلی، می توانید روی هزینه های زندگی مناسب استانبول حساب ویژه باز کنید.

شرایط حمل و نقل عمومی عالی در استانبول

استانبول از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته ای برخوردار است. همچنین در این شهر برخی سیستم های حمل و نقل عمومی اختصاصی و کمیابی هم وجود دارند که از جمله آن ها می توان به مونو ریل و ترولی اشاره کرد.

تنوع بالای املاک

استانبول به دلیل تبدیل شدن به یک شهر توریستی و تجاری، دائما در حال رشد و گسترش است. به همین خاطر، همواره شاهد افزایش تنوع املاک موجود در این شهر هستیم. اگر شما هم به دنبال دریافت قیمت آپارتمان در استانبول به لیر یا تومان هستید و می خواهید در این شهر صاحب خانه شوید، گزینه های زیادی پیش رویتان قرار خواهند داشت.

مراکز تفریحی، فرهنگی و تجاری زیاد

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم، استانبول به عنوان یکی از شهرهای توریستی برتر ترکیه شناخته می شود و بسیاری از گردشگرها به دنبال سفر به این کشور هستند. به دلیل توریستی بودن، مراکز تفریحی، فرهنگی و تجاری بسیار زیادی در استانبول وجود دارند.

اخذ اقامت ترکیه با خرید آپارتمان در استانبول
اخذ اقامت ترکیه با خرید آپارتمان در استانبول

چگونه می توانیم با خرید آپارتمان در استانبول اقامت دائم دریافت کنیم؟

اگر قصد اخذ اقامت دائم و حق شهروندی ترکیه را دارید و می خواهید با جست و جوی عباراتی مانند “عکس و قیمت خانه در ترکیه” یا “قیمت خانه در استانبول به پول ایران“، از حداقل قیمت آپارتمان در استانبول برای اخذ اقامت دائم این کشور مطلع شوید، باید بگوییم که تا قبل از آپریل سال 2023، با خرید ملک با ارزش کارشناسی شده بیشتر از 250 هزار دلار، امکان اخذ اقامت دائم را داشتید.

اما در حال حاضر، حداقل قیمت کارشناسی شده ملک باید مبلغی بیشتر از 400 هزار دلار آمریکا باشد. در صورتی که ارزش ملک شما کمتر از این مقدار باشد، اقامت موقتی و 5 ساله کشور ترکیه را دریافت خواهید کرد.

آیا امکان خرید ملک اقساطی و با وام در استانبول وجود دارد؟

معمولا افرادی که قصد دریافت قیمت واحد آپارتمان در استانبول و خرید آن را در این شهر دارند، این سوال را هم از خود می پرسند که آیا می توان با کمک وام و به صورت اقساطی در این شهر صاحب ملک شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در حال حاضر، دولت ترکیه این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با خرید ملک به صورت اقساطی در استانبول، اقامت این کشور را دریافت کنید.

به طور کلی، وام هایی برای خرید ملک اقساطی در استانبول ارائه می شوند، دوره بازپرداخت بین 10 تا 15 سال دارند. همچنین سود آن ها هم بین 8 تا 10 درصد، بسته به نوع بانک و شرایط شما متغیر خواهد بود. اگر قصد دریافت وام برای خرید آپارتمان در استانبول را دارید، باید از تمکن مالی لازم برخوردار باشید. در غیر این صورت، وام به شما تعلق نخواهد گرفت.

معرفی محله های مختلف استانبول و قیمت آپارتمان در هرکدام از آن ها

استانبول دارای محله های مختلفی است. هرکدام از محله های این شهر شرایط خاص خود را برای زندگی دارند و گزینه ای عالی برای زندگی هستند. اگر به دنبال دریافت قیمت آپارتمان در قسمت اروپایی استانبول یا دریافت قیمت آپارتمان در استانبول آسیایی هستید، توصیه می کنیم این بخش را از دست ندهید.

از جمله محله های مختلف و برتر استانبول برای زندگی می توان به محله های زیر اشاره کرد:

• بشیکتاش
• باهچلی اولر
• بیلیک دوزو
• کوچوک چکمجه
• اسکودار
• اسنیورت
• شیشلی
• بیکوز
• ساری یر
• باکرکوی
• عمرانیه
• فاتح
• بیوغلو
• کادیکوی

محله بشیکتاش استانبول

بشیکتاش یکی از محبوب ترین محله های شهر استانبول است که به عنوان یکی از محله های گران قیمت این شهر هم شناخته می شود. از نظر سبک و کیفیت زندگی، این محله را می توان با لندن و پاریس مقایسه کرد. به گونه ای که قیمت متوسط یک خانه صد متری در این محله، حدودا 8 میلیون لیر است.

بشکیتاش یکی از محله های کم‌جمعیت شهر استانبول که تنها حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد. به طور کلی هم بافت این محله قدیمی است و کوچه های کوچک و باریکی دارد. ضمنا، بسیاری از مراکز خرید لوکس استانبول هم در بشکیتاش قرار دارند.

برای خرید ملک در بشیکتاش، باید حدودا 70 هزار لیر برای هر متر مربع آپارتمان پرداخت کنید. این قیمت به مراتب بیشتر از محله های دیگر این شهر است. در عوض، امکانات و کیفیت زندگی شما چندین برابر بهتر خواهد بود.

محله باهچلی اولر

باهچلی اولر یکی از محله های ارزان‌قیمت استانبول است. اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال دریافت قیمت ملک در استانبول هستید، این محله می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. توجه داشته باشید که قیمت یک خانه صد متری در باهچلی اولر، حدودا یک میلیون و 500 هزار لیر قیمت دارد.

محله بیلیک دوزو

بیلیک دوزو را می توان یکی از معروف ترین محله های شهر استانبول دانست که با قیمت متری 18 هزار لیر می توانید در این شهر صاحب ملک شوید. به طور متوسط، با پرداخت یک میلیون و 400 هزار لیر، می توانید در محله بیلیک دوزو شهر استانبول، یک خانه صد متری را خریداری کنید.

محله کوچوک چکمبه

کوچوک چکمبه یکی از محله هایی است که افرادی که بودجه محدودی دارند و می خواهند در استانبول صاحب ملک شوند، آن را انتخاب می کنند. برای خرید ملک در این محله، باید بابت هر متر آپارتمان مبلغ 21 هزار لیر پرداخت کنید. همچنین با پرداخت قیمت متوسط یک میلیون و 700 هزار لیر می‌توانید در کوچوک چکمبه صاحب یک خانه 100 متری شوید.

محله شیشلی

شیشلی یکی از محله های با شرایط زندگی نسبتا لوکس در استانبول است. افرادی که بودجه نسبتا زیادی برای خرید آپارتمان در استانبول دارند، می توانند این محله را برای خرید ملک انتخاب کنند. به طور کلی، برای خرید آپارتمان در شیشلی، باید ملغی در حدود 37 هزار یورو پرداخت کنید. به گونه‌ای که باید برای خرید یک آپارتمان صد متری، مبلغی در حدود 3 میلیون و 300 هزار لیر پرداخت کنید.

محله بیکوز

بیکوز را می توان یکی از محبوب ترین محله های استانبول دانست که قیمت املاک در آن مقداری از شیشلی بیشتر است. به گونه ای که برای خرید یک آپارتمان، باید به طور متوسط، مبلغ 43 هزار لیر را بابت هر متر پرداخت کنید.

محله ساری یر

یکی از محله های لوکس استانبول که قیمت املاک در آن ممکن است تا حدودی از بشیکتاش هم بیشتر باشد، محله ساری یر است. برای خرید ملک در این محله، باید مبلغی در حدود 70 هزار لیر را بابت هر متر آپارتمان پرداخت کنید. به گونه ای که ممکن است قیمت یک آپارتمان صد متری در این محله، به 8 میلیون و 500 هزار لیر هم برسد.

محله باکرکوی

باکرکوری یکی از محله هایی در استانبول است که آمار جرم و جنایت پایینی دارد. همچنین به دلیلی سکوت عالی و شرایط زندگی مناسب‌، از آن به عنوان یکی از بهترین محله های این شهر برای زندگی یاد می شود. قیمت متوسط آپارتمان ها در محله باکرکوی شهر استانبول، حدودا 50 هزار لیر بابت هر متر است. به این معنی که برای خرید یک آپارتمان صد متری، باید حدودا مبلغی در حدود 5 میلیون لیر پرداخت کنید.

پیش خرید خانه در استانبول
پیش خرید خانه در استانبول

پیش خرید انواع آپارتمان در استانبول

احتمالا با جست و جوی عباراتی مانند “قیمت آپارتمان در استانبول ارزان” یا “قیمت هر متر مربع آپارتمان در استانبول” با خانه هایی که مواجه شوید که قیمت بسیار مناسبی دارند، ولی به صورت پیش‌خرید به فروش می رسند. تعریف پیش خرید خانه در استانبول و به طور کلی ترکیه، با ایران یکسان است. به این معنی که وقتی هنوز ساخت خانه ای به اتمام نرسیده است، برای خرید آن اقدام می کنید.

ارزان ترین محله های استانبول برای خرید آپارتمان کدام هستند؟

اگر قصد دریافت قیمت آپارتمان یک خوابه در استانبول را دارید و می خواهید با کمترین هزینه ممکن در این شهر صاحب ملک شوید، توصیه می کنیم به سراغ محله های ارزان قیمت بروید. اسن یورت، عمرانیه و قاضی عثمان پاشا، سه مورد از ارزان ترین محله های استانبول برای خرید آپارتمان هستند.

معرفی گران ترین محله های استانبول برای خرید آپارتمان

اگر قصد دریافت قیمت خانه در بهترین جای استانبول را دارید و می خواهید در این محله صاحب ملک شوید، باید به سراغ گران ترین محله های استانبول بروید. حداقل قیمت آپارتمان در استانبول و محله های گران قیمت این شهر، متری 40 هزار لیر است. از جمله بهترین و گران ترین محله های استانبول می توان به بشکیتاش، ساری یر و باکرکوی اشاره کرد.

قوانین خرید ملک در استانبول
قوانین خرید ملک در استانبول

قوانین جدید دولت ترکیه برای دریافت قیمت و خرید آپارتمان در استانبول

افرادی که قصد خرید ملک در شهر استانبول ترکیه را دارند، باید به دو قانون مهم در این زمینه توجه داشته باشند. یکی از این قوانین، مربوط به محله فاتیح است. در صورت خرید ملک در این محله، دیگر اقامت ترکیه را دریافت نمی کنید. همچنین امکان اجاره ملک برای افراد خارجی در محله فاتیح وجود ندارد.

قانون دوم مربوط به خرید آپارتمان در استانبول مربوط به محله اسنیورت می شود. اگر اقدام به اجاره خانه در استانبول (در محله های دیگر این شهر) کنید، اقامت موقتی این کشور را دریافت می کنید. اما در این منطقه، چنین قانونی وجود ندارد.

عواملی که باعث تعیین قیمت اجاره و خرید آپارتمان در استانبول می شوند

برای برآورد دقیق قیمت آپارتمان دو خوابه در استانبول و به طور کلی، قیمت آپارتمان در محله های خوب استانبول، باید با عوامل تاثیرگذار بر قیمت آشنا باشید. به عنوان مثال، ممکن است با جست و جوی عبارتی مانند “قیمت آپارتمان یک خوابه در استانبول“، خانه هایی را مشاهده کنید که متراژ یکسانی دارند، اما قیمت آن ها با هم متفاوت است. به همین خاطر، تنها در صورت مطالعه دقیق عوامل موثر بر قیمت است که می توانید به صورت کاملا دقیق، قیمت املاک را در محله های مختلف ارزیابی کنید.

سن بنا؛ عاملی برای تعیین قیمت آپارتمان در استانبول

سن بنا یکی از عواملی است که به نوع خود می تواند در تعیین قیمت آپارتمان در استانبول تاثیرگذار باشد. هرچقدر که سن بنا بیشتر باشد، ارزش آن کمتر خواهد بود. البته توجه کنید که این افت قیمت در سال های ابتدایی ساخت ملک بیشتر به چشم خواهد آمد.

متراژ بنا و زمین

متراژ بنا و زمین هم به نوبه خود می توانند بر تعیین قیمت خرید آپارتمان در استانبول ترکیه تاثیرگذار باشند. به طور کلی، می توان گفت که هرچقدر متراژ بنا و زمین بیشتر باشند، برای خرید آن ملک باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که متراژ بنا تاثیر به مراتب بیشتری روی قیمت کلی ملک دارد. در نتیجه، اگر قصد دریافت قیمت خرید خانه کوچک در استانبول را دارید، توصیه می کنیم به سراغ خانه‌های با متراژ کمتر از 70 متر بروید.

امکانات آپارتمان؛ تاثیرگذار بر قیمت آپارتمان در استانبول

برخی آپارتمان ها با اهداف اقتصادی ساخته شده اند و تنها از امکانات پایه برخوردار هستند. در حالی که برخی آپارتمان های دیگر، امکانات عالی مانند باشگاه، جکوزی، استخر و سونا دارند. طبیعتا برای خرید چنین آپارتمان هایی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

موقعیت و محله ای که آپارتمان در آن بنا شده است

هرچقدر موقعیت مکانی آپارتمان و به طور کلی، محله‌ای ملک در آن واقع شده باشد، گران تر باشد، قیمت آپارتمان هم به همان نسبت بیشتر خواهد بود. در نتیجه، اگر قصد برآورد قیمت آپارتمان در استانبول را دارید، توصیه می کنیم به این نکته توجه داشته باشید.

مبله بودن یا نبودن آپارتمان

به آپارتمان هایی که دارای تمام وسایل و لوازم لازم برای زندگی هستند، مبله گفته می شود. بدهی است که آپارتمان های مبله از ارزش قیمتی بالاتری نسبت به آپارتمان های غیر مبله برخوردار هستند و برای خرید آن ها باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

دسترسی های آپارتمان

هرچقدر دسترسی آپارتمان به سیستم حمل و نقل عمومی و به طور کلی، امکانات و اماکن مهم شهری آسان تر باشد، برای خرید آن باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. به همین خاطر است که خانه های واقع در مرکز شهر از خانه های حاشیه شهر گران تر هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فرم مشاوره رایگان

خرید ملک در ترکیه (جدیدترین ها)

پر بازدیدترین مقالات