ویزای توریستی کانادا: هزینه + مدارک + شرایط آن

ویزای توریستی کانادا: هزینه + مدارک + شرایط آن

ویزای توریستی کانادا: هزینه + مدارک + شرایط آن
ویزای توریستی کانادا: هزینه + مدارک + شرایط آن

ویزای توریستی کانادا، یک سند برای مسافرت است؛ که به شما امکان می‌دهد تا به عنوان یک توریست، برای مقاصد تجاری یا دیدار از خانواده و دوستان خود، به کشور کانادا وارد شوید. ویزای بازدید کننده (که ویزای اقامت موقت نیز نامیده می‌شود) یک سند رسمی است که ثابت می‌کند شما شرایط ورود به کانادا را دارید.

اکثر مراحل درخواست ویزای بازدید کننده ( ویزای ویزیتور) کانادا، به صورت آنلاین انجام می‌شود. تنها کاری که نمی‌توانید به صورت آنلاین انجام دهید، این است که اطلاعات انگشت نگاری خود را از مرکز درخواست ویزای محل زندگی خود، بفرستید. قبل از مراجعه به مرکز، باید به صورت آنلاین، تلفنی، از طریق چت اینترنتی یا حضوری، وقت، رزرو کنید.

در زیر، با جزئیات بیشتری به شما توضیح می‌دهیم که چه زمانی باید این کار را انجام دهید.

واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا، باید بعضی شرایط اولیه را داشته باشید. شما باید:

• یک سند مسافرتی معتبر، مانند پاسپورت داشته باشید.
• سالم باشید.
• هیچگونه محکومیت کیفری، و یا محکومیت مرتبط با مهاجرت نداشته باشید.
• باید بتوانید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که در کشورتان علائقی دارید؛ مانند شغل، خانه، دارایی‌های مالی یا خانواده، که باعث می‌شود تا شما به کشور خود بازگردید.
• باید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که، در پایان زمان ویزای خود، کانادا را ترک خواهید کرد
• پول کافی برای اقامت در کانادا، داشته باشید

o مقدار پولی که نیاز دارید، به مدت زمان اقامت شما و اینکه آیا در هتل اقامت خواهید داشت یا در منزل دوستان یا اقوام سکونت می‌نمائید، بستگی دارد.
همچنین ممکن است که، به معاینه پزشکی و دعوت نامه از فردی که در کانادا زندگی می‌کند هم، نیاز داشته باشید.

بعضی از افراد، مجاز به ورود به کانادا نیستند، به این معنی که آنها اجازه ورود به این کشور را ندارند. شما ممکن است که، به دلایل متعددی ممنوع الورود باشید، از جمله درگیر بودن در موارد زیر:

• فعالیت‌های جنایی
• نقض حقوق بشر
• جرایم سازمان‌یافته

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی کانادا
مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی کانادا

• فرم درخواست: هر داوطلب باید فرم درخواست ویزای بازدیدکننده را به طور مناسب پر کرده و ارسال نماید.

• اسناد هویتی: یک کپی رنگی از گذرنامه بازدیدکننده، به ویژه صفحه اطلاعات بیوگرافی فرد (بیودیتا) با تمام مشخصات شخصی بازدیدکننده و هر صفحه همراه با مهر ویزا و نشانه گذاری شده باشد.

• اطلاعات خانواده: هر بازدید کننده‌ای که بیش از ۱۸ سال سن دارد، باید فرم اطلاعات خانواده (فرم IMM5645) را ارسال کند.این فرم، یکی از رویکردهای تصمیم‌گیری در جهت این است که آیا می‌توان به متقاضی ویزای بازدید کننده، ویزا اعطا کرد یا خیر.

• عکس: دو قطعه عکس از متقاضی (در سایز ۳۵mm*۴۵mm) که در شش ماه گذشته گرفته شده باشد. پس زمینه عکس باید سفید ساده، یا هر رنگ روشن دیگری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عکس، لطفاً به آدرس www.cic.gc.ca مراجعه کنید.

• صورت حساب: متقاضی، باید جزئیات حساب خود از ۶ ماه گذشته را ارائه دهد، همراه با نام بانک، شماره تماس و موجودی حساب متقاضی. از طریق این سند، IRCC (سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگی کانادا) می‌تواند ارزیابی کند که آیا متقاضی، برای بازدید از کشور کانادا، ثبات مالی دارد یا خیر.

• برنامه سفر: بازدیدکننده، موظف است که جزئیات پرواز و جزئیات اقامت خود را ارسال نماید تا به IRCC، درک درستی از اقامت بازدیدکننده در کانادا را بدهد.

• تاریخچه سفر: کاندید باید کپی سایر ویزاها، مهرهای ورود یا خروج یا پاسپورت‌های قدیمی خود، به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه متقاضی، واجد شرایط دریافت ویزای کانادا در گذشته بوده است را، ارائه دهد.

• استفاده از نماینده: اگر فرم درخواست ویزای متقاضی، توسط شخص ثالث یا یکی از اعضای خانواده پر شده باشد، آنها باید “فرم استفاده از نماینده، یعنی فرم 5476” را پر کنند.

• کودکان: در صورتی که بازدیدکننده، کودک باشد، باید نامه‌ای مبنی بر تایید سفر کودک صغیر به کشور، همراه با سایر مدارک او، ارائه شود. در مورد فرزند خردسال، مدارک لازم برای ارائه، بسته به اینکه آنها به تنهایی سفر می‌کنند یا با والدین و یا با خویشاوندانشان، متفاوت است.

مراحل درخواست ویزای ویزیتورکانادا

مراحل درخواست ویزای ویزیتورکانادا
مراحل درخواست ویزای ویزیتورکانادا

مرحله ۱: تصمیم بگیرید که یا به صورت آنلاین، و یا روی کاغذ، درخواست دهید.

مرحله ۲: با تمام مدارک مورد نیاز، که واجد شرایط بودن شما را برای اخذ ویزای ویزیتور، نشان می‌دهد، آماده باشید.

مرحله ۳: فرم درخواست را به درستی پر کنید و تمام مدارک خواسته شده را ارسال نمائید. اگر به صورت آنلاین درخواست می‌دهید: با وارد کردن شناسه ایمیل و کد داده شده، یک حساب کاربری در پورتال IRCC، ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید به صورت غیر اینترنتی، درخواست بدهید: فرم‌ درخواست خود را به نزدیکترین مرکز درخواست ویزا ارسال کنید.

مرحله ۴: برای ارسال فرم درخواست، مبالغ پرداختی را با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی American Express، Visa، Mastercard، Union Pay، یا JCB پرداخت کنید.

مرحله ۵: اطلاعات انگشت‌نگاری خود را به نزدیکترین مرکز درخواست ویزا، ارسال نمائید.

مرحله ۶: پس از دریافت تاییدیه درخواست خود، پاسپورت خود را ارسال کنید. به این منظور میتوانید از خدمات پیکاپ ویزای کانادا استفاده کنید تا هزینه هایتان کاهش پیدا کند

مرحله ۷: درخواست ویزای بازدید کننده خود را، با استفاده از شماره رهگیری منحصر به فردی که به شما داده شده است ردیابی کنید.

هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا

برای ویزای بازدید کننده، هر متقاضی موظف به پرداخت هزینه درخواست به مبلغ ۱۰۰ CAD( دلار کانادا) است. اگر یک خانواده پنج نفره یا بیشتر، هم زمان و در یک مکان برای ویزا اقدام کنند، هزینه درخواست، ۵۰۰ دلار کانادا خواهد بود.

علاوه بر هزینه درخواست، هر متقاضی باید هزینه اطلاعات انگشت‌نگاری خود را به مبلغ ۸۵ CAD بپردازد. اگر یک خانواده ۲ نفره یا بیشتر، هم زمان و در یک مکان، برای ویزا اقدام کنند، هزینه انگشت نگاری ۱۷۰ دلار کانادا خواهد بود. ایرانی‌ها باید هزینه‌های سفر به کشور همسایه را نیز در نظر بگیرند؛ زیرا کانادا در ایران سفارت ندارد.

ایرانیان با ویزای توریستی، چه مدت می‌توانند در کانادا بمانند؟

اکثر بازدیدکنندگان ایرانی، با ویزای توریستی، اجازه اقامت ۶ ماهه در کانادا را خواهند داشت. با این حال، ممکن است با صلاحدید خدمات مرزی، مدت اقامتی کمتر از ۶ ماه، به بازدیدکننده داده شود. در این مورد، تاریخ پایان ویزا، در گذرنامه درج می‌شود.

با ویزای ویزیتور کانادا چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

• برای گردشگری، تعطیلات و یا بازدید، می‌توانید از کانادا دیدن کنید.
• می‌توانید از خانواده یا دوستان خود دیدن کنید.
• می‌توانید فعالیت‌های تجاری، انجام دهید.
• شما می‌توانید از طریق کانادا، ترانزیت کنید.

با ویزای ویزیتور کانادا چه کاری نمی‌توانم انجام دهم؟

• در طول اقامت خود به عنوان بازدید کننده، نمی‌توانید در کانادا کار کنید.
• شما نمی‌توانید در دوره‌های آموزشی طولانی مدت شرکت کنید یا برای مدت طولانی به تحقیق بپردازید.

نحوه تمدید ویزای توریستی کانادا

در صورتی که بازدیدکنندگان تصمیم به تمدید اقامت خود در کانادا داشته باشند، باید قبل از انقضای ویزای فعلی خود، برای ثبت تمدید ویزای خود اقدام کنند. ویزای ویزیتور، به بازدیدکننده اجازه می‌دهد تا مدت زمان بیشتری در کانادا بماند و همچنین شامل یک تاریخ انقضا جدید نیز می‌شود. این سند، تضمینی برای خروج و ورود مجدد بازدیدکننده به کشور کانادا را نمی‌دهد. هزینه تمدید ویزا ۱۰۰ دلار کانادا می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فرم مشاوره رایگان

خرید ملک در ترکیه (جدیدترین ها)

پر بازدیدترین مقالات